@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Monday, May 29, 2006

谢谢

很棒很棒的庆生会。真的非常谢谢。谢谢替我搞庆生会的朋友,谢谢所有出席的朋友,还有谢谢其他给予祝福的朋友。
 
家里从来都不庆祝生日,父母不知道我的生日,我也不知道父母的生日。听起来或许很怪,但是早已习惯,还记得父亲说:平日生活拼搏连吃饭都省时间,哪有闲情去记什么日子什么生日?生存高于一切,有道理。所以除了小时候有一次在阿姨家庆祝生日之外,第一次庆生会是在19岁时朋友搞的。
    
难得朋友那么热心肯给予我祝福,肯替我庆祝,那自然是令人非常感动和开兴的一件事情。用粗俗一点的话来说,就是难得别人肯给你面子替你庆祝,当然要高高兴兴,才叫识趣。如果没有人庆祝自然无所谓,如果有人庆祝自然很开兴,因为替你庆祝是人情,不替你庆祝是道理。朋友之间你帮我庆祝一下,我帮你庆祝一下,是件非常愉快的事情。
 
但是除了热闹的生日会和朋友的深厚情谊之外,我究竟应该怎么看待这个特别的日子?不理智的我倾向于用过去一年的期间所做的事情来衡量。过去一年,做了什么?坏牙,四次大病,遗失数样贵重电子工具,感情事上错误连连。于是成了健康,金钱,信用上的穷光蛋。被自己的话语、呐喊和承诺回击刺倒在地,逐渐失去的是一点一点的浩气和豪迈。过去一年,我做了什么?苦涩已开始渗入。只有一件事情我肯定做对并且感到自豪的:戒了沉溺十年的打机瘾。只做对一件事?聊胜于无,呵呵……
 
有时候不免叹气,过去一年这样的我,为什么值得别人为我庆祝生日?无语,挤不出答案。诚然自己做了什么,自己如何看自己和朋友来往没什么大关系,因为每个朋友在心中自有衡量我的一把尺。只是有时候,人的情绪又岂是理智所能控制?当一个人丧失了对自己的肯定,别人再怎么从旁肯定也无用。我没有完全丧失对自己的肯定,但从过去一年里的事情反映出来的情况来看,明显我不会比前一年的我更肯定自己。做贼又岂能喊捉贼?心中有愧,寸步也难行。
 
过去一年,是我醒觉到世事多难的开始,没想到这开始是如此地糟。糟糕的一年。傻傻的我居然在二十一岁的时候真正第一次许愿,结果是糊糊涂涂浑浑噩噩胡乱地过了一年。过去一年活得这么糟糕,哪还有面子为今年许愿?没资格。没资格。
 
但这一切,都与朋友的心意无关,是自己的问题啊!无论如何始终非常感激所有朋友。今年生日多了一分小礼物,蛋糕上的小公仔,上次canteen4的aunty说头发像我的一个卡通人物,什么sesame street里的什么。没想到酱的蛋糕都给他们找到,真实由衷感激和佩服。
 
无聊,替它改了名,从sesame翻译过来,就叫傻傻米吧!除了发型,如果我也能像它这样,就是这样傻傻地笑,多好!

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru