@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Wednesday, December 14, 2005

Canteen 3

明天就是Canteen 3最后一天营业了,心目中比较理想的煮炒和饭菜挡要关了,有点不舍。。。可惜啊,Canteen 3的老板抢不到新食堂的营业权,以后再也没机会尝到他们的饭菜了。。。时光一去不返,过去曾在Canteen 3有过的点点滴滴竟已是大半年前甚至一年前……当伟华和立挺还是roommate时,当我、伟华、BK在一起读书时,当大家都在south spine一起上computing tutorial时……
 
啊~一切事情无论美好或否最终将难逃消亡的命运。。万事万物没有一样可以持久,可以持久就只有变化。
 
这两天事情变化好大,让心情起伏得有点让人疲累。。有不想接受却必须接受的,有等了好久终于如释重负的,有令心情忽入迷雾之中的,有令心情豁然开朗的,有令心情感慨万千的,有令心情千变万化的。。。
 
才懂得,原来自己真的疲累了。。只想找个空间让自己休息一下。有痛会自己背,有伤会自己疗。当我需要脆弱的时候,富愁善感的自己就会出现;当我需要坚强的时候,孤高狂傲的自我就会出现。
 
我想,我早已习惯孤身走我路。一路上,有自己的影子守候我,有自己的歌声陪伴我,其实已经足够,已不多求。一生中,始终不离不弃的就是自我,一直守护着我的就是自己,我又怎么舍得抛弃它呢?
 
只是心中尚持一份星愿未了……尚有一些时间……过了那天,无论最终发生什么事,我都会重新开始一段崭新的心路历程。       

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru