@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Friday, January 20, 2006

Can 11 的老板娘

一个传奇人物,非一般的人生,令人叹为观止。

面包吃光了,起来晚了,被迫在Can11买包点当早餐。是老板娘在收钱,脸色很臭,鼻子很高,看来又不知道什么人或什么事“得罪”她了。找了钱给我过后,居然举手把一张废纸从我眼前丢到我身后,以大约二十公分的距离在我左眼旁掠过。回头稍望,只见那可怜的白纸已落在地上。第一次遇到这种事,异常惊讶,但幸好没碰到我,不想动怒让美好的心情从早上就被毁掉,拿着我爱吃的包点,走我的路上学。对她生气等于拿她的错误来惩罚我自己,不必为这种人伤脑筋。

Can 11布置得很有新年气氛,可惜却因为老板娘的存在而显得毫不和谐。一个不懂经营之道的生意人,一个骄横无理嚣张泼辣的女人,一个不懂人情世故,不会控制脾气的失败者。初来NTU时就实在惊讶原来世界上居然还有这种人,更让人纳闷的时这种人居然还能在社会上立足生存……
我可以想象,如果时光回到以前的封建时代,那么她一定是见高就拜见低就踩,各种谄媚、刻薄、蛮横、厚黑之术无所不精的黑店老板。

在现代她也不差,心情好就收你普通价钱,心情坏就收你贵一点,看你叫少菜就胡乱加钱,看你不叫水就反复询问,有时还不打自招做贼心虚情假意跟你说:“算收你便宜一角了。”明明看到有人要给钱却故意摆款,慢条斯理从远处走过来,仿佛顾客买东西像欠了她什么似的,要麻烦她尊驾来收钱。神经病!

除了中学时那位年少资狂的富家子学弟之外,她是第二个让我觉得提起就觉得愤怒,想起就想要呕吐的人。天啊,她至少比我老一倍吧!比我多活了二十年,但连一个最基本的尊重他人都不懂……活了这么久,稍微一点脾气都不能控制,真是令人无语。她的存在,究竟有没有给予至少一个人些许正面的影响?相信应该没有。

或许,就如霆辉所说的,她过着一个悲哀的人生。对,一个人活成这样的确很悲哀,可是,我却不觉得她有一丝值得让人同情的地方。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru