@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Saturday, November 5, 2005

小风波

前几天刚check mail 收到STOBA关于新年回家巴士的消息,哦,只剩5个位置了……糟了,几天没check mail这么快就满人了……赶紧占了一个位置,然后就发散消息通知旧同校。如果人数超过65个人的话,应该可以找多一辆巴士。
 
可是今天刚刚收到email通知,没有第二辆巴士了,心想不妙,那不是很多人没有拿到位置?赶紧问了来勇,哦,原来是那天巴士需求量很高,给不到我们第二辆巴士。唉,那也没办法了,事情不由到我们来决定。
 
不料才刚上线就看到许多学弟的MSN名字
"Please don't make empty promise if there is no bus."
"STOBA abandon us. We need to save ourselves."
"5 seats? only 5 seats? What the hell, u, u, u...take off your mask!"
 
心中一股没名的愤怒直冲脑上,什么时候有人向我作出过询问为何没有第二辆巴士?我收到消息时也感到震惊,可是一定要知道实际的理由啊!怎么可以什么在不知道内情的情况下就胡乱指责?谁在这个非常时期得空设计搞空头承诺了?谁得空设计让你们失望了?
 
其实email里面说清楚了不肯定有第二辆巴士,可是为何全部人都以为肯定有的?都怪我吧……怕不够人数组不成第二辆巴士,用MSN名字通知不够,用hotmail不够,还要用NTU email来通知。都怪我吧……匆匆忙忙通知,让大家不仔细看email就register了。哈哈,这不叫烦贱叫什么?
 
我知道矛头并不指向我,可是无论指向谁,我都不明白为何要有矛头的出现。为什么可以在毫不了解的情况下就胡乱指责?为什么在这个义务为大家搞福利的事情,大家要搞得好像家里被偷被抢一样大叫大喊?这种事,做好了没人会来赞,搞坏了有人等着弹,难道大家就不可以有少少体谅?
 
说话要有分寸,粗鲁的话收进口,伤人的话别出口,哪怕你是正确的,就算你是有理的,更何况现在情况不明朗?我明白大家都太着急没有STOBA巴士回家有点混乱无助,可是在指责之前请先弄清楚事情真相。毫无根据的指责,和在背后说人坏话,一样都是那么地神憎鬼厌。
 
或许这是小事吧,可是为何我要如此生气?我生气是因为我小气?如果我习惯小气,或许我还会释怀;可是……唉,还是算了吧,我想大家都明白了。
 
生气,等于拿自己来出气,等于让自己去泄气。已经把郁闷丢给风,已经把伤心还给云,当风飘走了,当云飘散了,这件小风波也将随着尘封起来了。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru