@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Sunday, November 20, 2005

因为我是我父母的儿子,所以我要加油

一样是周末,一样是打电话回家,一样是轻松平常的互相问候,唯一不同的是心情。可能是因为考试的缘故,面对自己的时间多了,所以想了很多很多……
 
只剩三张考试,只剩一个星期,就到假期了,可以轻松、玩乐、松懈……可是这一些都不在脑海里,反而想起上次去热浪岛旅行前母亲说的一句话:“对呀,平时读书辛苦,假期趁机去轻松一下吧!”很普通的一句话,可是却深深的烙在心里。记得每一次打电话回家,父母都是一样地问:吃了饭没?书读到怎样?跟得上吗?跟得上就好,不要给自己太多压力。虽然只是简简单单的几句,却让人感受到关爱之深。
 
谢谢你们从来没有给予我压力,所以让我觉得学习是快乐的,学习是幸福的。我知道其实你们也很想我考到非常好非常好的成绩,可是却没有表示出来以免成为我的压力。哪个父母不望子成龙?只是你们怕期望说出来反而会弄巧反拙,这一点我明白。可是你们又怎能叫我忘记你们偶尔透露出来的期许呢?你曾说我是你最后唯一的牵挂,当我读完大学后出来了,你就可以放下心了。你曾说我是家中唯一能上大学的成员。你曾说你小时候没机会念小学,读了半个学期,只考了一次第一就辍学了。你曾说你不识字出来社会拼搏是那么的辛苦,叫我要好好用心读书。你曾说关于学习的东西你完全不懂,你出钱财,我出人才,双才就能打造出未来。
 
我记得当我SPM马来文拿不到credit,可能进不到中六的时候,你对我说:没关系,如果真的进不到的话,就去读kolej吧,我会供你读的。你们的付出之深,你们的关怀之切,叫我要何年何月才能回报?父亲你为了顾家、为了家计、为了我们未来的保障一生都没有到过外国去旅行却依然无怨无悔的继续支撑住我,而我在小学六年级就有机会到新加坡游玩,这样无私的付出怎能叫我忍得下心去浪费时间做无意义的事情?怎能不用心去读好我的书?怎能不用心做好我的人?
 
如果真的是用心去读书,又岂会辛苦?如果真的是用心去学习,又岂会有压力?假期就算来了,又何必有松懈的必要?虽然过去成绩不差,可是我自问我不算真正地付出,因为年幼的我还没有体会到你们的用心良苦,还没有感觉到你们的伟大。第一年日夜颠倒地打电脑游戏,虽然打了个dota冠军回来,可是这根本不是我可以跟你们说的事情,根本不是值得让你们为我骄傲的事情,幸好成绩没有很难看,否则我可能真的要为自己以前的愚昧而付出代价,而感到遗憾终生。
 
我还没有算真正尽力过,因为我还没有挑战我的极限,发挥我充分的潜力。这一次,算是比以前更勤劳了,成绩不是一切,无论成绩考出来如何,是好是坏,我都可以很自豪的对你们说:虽然还没算尽力,但至少我对得起自己了。我相信你们一定会为此感到欣慰的。虽然我醒悟比较迟,但是我已不再是懵懂的我,我已是正在长大中,终有一天我会让你们为我而骄傲,终有一天我会让你们真正从心里放下一个负担,因为你们已知道:我已经有能力面对任何事情,做出独立自主的判断。
 
假期我会很迟才回来,但是我一定不会糟蹋那难得的光阴,我会用心地过我的生活。我是你们永远的儿子。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru