@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Tuesday, August 15, 2006

矛盾

 和母亲去爬山的途中遇到以前对面的邻居,以前那个不怒而威的Uncle居然变成和顺的秃头阿伯,完全认不出来,真叫人吃惊。那个Auntie问我有还有和文杰联络吗?他现在在Greentown做工。
 
高中时,发展商把对面的木屋拆了建成现在豪华的半独立洋房,原本对面的邻居全都搬离了。自那以后,我就很少和他联络了。
 
他,是我儿时最要好的同伴,一有空我就跑去他家玩,我们一起骑脚车、放风筝、玩陀螺、集邮、下棋,还和他学养鱼、种菜、赶鸭、拼电板。。。生活上的技能他比我懂得多,力气他比我大得多,我胆怯不敢和父亲开声要买脚车也是由他替我问,那时候内心真的还有点把他当哥哥看待。
 
随着童年的消逝,当大家各分东西在不同的学校读中学时,我感觉到彼此开始有了一点距离。他的成绩不太理想,一直都在差班;而我在优良环境下学习,那些一起搭校车对我的印象就是“读书仔”、“lek 仔”。。。那时候我有曾想过要如何在学习上帮助他,但到后来我意识到其实问题根源在他自己。他总是说自己不聪明,不属于读书的料,没有认真下定决心去碰书本。其实,真正天才的人占多少巴仙?多少人都是以勤补拙的,至少我觉得我是。
 
当大家的话题中少了求学、少了读书,还剩什么呢?童年时的玩意,在忙于读书的同时已成不太可能的消遣,也成不了话题。所以,当他搬离后,我就很少去找他了,不可能让大家沉浸在沉默当中吧。。
 
现在我知道他大约在哪里,我应该去寻找他吗?他在工作,我还在求学,我们会有共同的话题吗?很有冲动想要知道他变成怎样了,过得好不好,只是他会变成怎样了。。。还是,我应该等到我工作后才去找他?那时候的我还有这等闲情吗?现在找他,又害怕沉默;但不去找他,又怕错失时机。
 
我,不应该主动放弃人生中第一段真正的友谊吧?他是我小时候最好的ma yi,我们由小玩到大。。。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru