@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Monday, August 21, 2006

疯文

母亲总是喜欢在戏弄猫的时候问:” 不知道它在想什么?“ 而我则爱在凝望它双眼时尝试捕捉它的感想,但结果只是在照镜子,通过它闪亮的眼珠看回自己被光线投射的缩影。我不懂它在想什么,或许它也在好奇我在想什么?
思想。空间。心灵。我躺在床边浅浅地合上了眼,想让心灵在虚幻的想象空间飞翔,满目目的地游荡。耳边听见的是风扇的转动声和外面的电视节目,但如果仔细听,会听见更悦耳的鸟叫声。想法,其实和声音一样,会有无数个同时出现,但能留意的不多。而就算留意了,也是人主观唯心的想法。当天文学界宣称太阳系有十二颗行星时,天空还是一样寂静;当历史学家为蒙冤的袁世凯平反时,时间还是持续向前。知,真无涯。为什么我们还要穷追呢?或许,只为满足内心的好奇和虚荣。
天地无常,万物有命:生老病死。隔壁患老人痴呆症的婆婆安详終去,人皆欣慰。如果活着是一种痛苦和负累,那么上路未尝不是解脱。活到迟暮之年的人常挂在嘴边的就是:” 做人要 ”化“, 凡事都看开点, 能过一天就一天,生不带来,死不带去。” 消极吗?可能,但也许是一种享受人生的方式。人生,不就是一个过程而已吗?但求途中幸福快乐。
人,应该为自己的碌碌无为羞耻?还是应该懂得珍惜平凡是福?谁不想自己非常精明,从此不用受骗?但如果没有狡猾骗人的人,又哪来这个必要?成熟,是否要以纯朴作为交换的代价?
淅沥哗啦,雨声驱走了我想象的空间。我知道,可以让我用来妄想的时间愈来愈少,当现实生活的残酷像匹逼近的狼来敲门时,我不得不迎面奋击。只是,我会否在过程中也顺势一变成为冷峻的狼?不得而知。这世上存有如此多的诱惑和陷阱,又有谁能担保自己不会一失足成千古恨?
“当种族课题再被挑起,当治安问题每况愈下,当玩伴肥猫日趋老迈,当心中想法愈加老成。。。我还是比较喜欢难得糊涂,宁愿做个大小孩,也不要成为精明虫,宁愿成为老顽童,也不要变成老油条。“
好好体验香港的生活吧!这段经历或许将会是我最后的游园记。。。而这篇也是我离马前最后的疯文。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru