@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Tuesday, August 15, 2006

Hall FOC

因为回去拿文件,所以顺便参加了FOC。当看到去年的新生领着今年的新生时,我知道这象征着什么。不经意间常以“老人”自称,尽管我才22岁。但作为前年的新生,想起曾有过的两年经历,难免会觉得少许老。幸好的是心境没有比去年老,或许这是值得欣慰的事?不过明年吧,应该不会回去做最老的老人了。
 
把一些东西放在Adrian房,遇到一些hall mates,谈起了hall FOC。原来我们那年是“Rebel” batch,从没想到会这样被形容,虽然不觉得意外。不过也好,至少证明了我当初没有进一步参加宿舍活动的决定是正确的。
 
和那位冷酷的前JCRC主席宣称的“美好宿舍生活”不一样,通过FOC反而感受到的是政治性和block-partitioned的Hall。我的组员都很好很棒,团结又有默契,只是问题在于。。。和JCRC block相比,仿佛block 52是低一等。有怎样的领导人,有怎样的环境和制度。严峻、死板和不近人情通过initiation night完全展示出来。
 
通宵一整晚对体能、耐力、忍力和适应力的挑战其实没什么,如果气氛好默契购,再苦也是挺好玩。问题在于某些programmer的态度:居然比军队司令更嚣张严肃。“你们在吱喳什么?” “再给我听到什么,我要每人star jump 30次!” “再不听话休想过我这关。” 我究竟是营员还是被劳役者? Do we pay to get torture?如果连受过军训两年的新加坡朋友都不能忍受那种态度,我不觉得我忍受不了有什么问题。
 
后来,有人受伤,有人要退出,全部人不爽,GL左右为难放声哭泣,就只因为“态度”。虽然大家勉强继续,但肚里已有股怨气。连续八小时的体能消耗,终于熬到了凌晨六点。居然还要扛木从SRC跑回Hall 10,好,最后的苦差,我忍。但最令人愤怒的是明明到了Hall 10,那个混蛋主席居然还要绕道从GH跑回来。彻底对此人反感。不懂得这些人搞initiaition的目的究竟是什么,到底是要炫耀作为senior的权威还是要获得驱使他人的快乐?
 
扛木擦伤的肩膀,用一个星期才痊愈;爬臭泥弄脏的裤子,洗半年都不退味;过中烙下的记忆,相信毕生难忘。幸好这一切不会再重演。我那年已是最后一年,因为我们的“rebellion”, 现在的programmer的态度已经从“强制命令”改去“指引鼓励”,改得好!只可惜。。。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru