@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Monday, March 6, 2006

奇怪的梦

午睡做了一个奇怪的梦,应该是继中五的“缅甸黑森林”之后做的第二个匪夷所思的梦。和一个尊重的长辈吃了一顿饭,随即被强加施行了中间破脑吐血昏迷的“幻术”,在倒下后被灌输了八个非常崇高的社会斗争目标。在倒下前极力承受在身体上受的痛苦,勉强保存了心智的一点清醒,思维不至于完全被控制。我陷入了矛盾之中,那八个目标之中有不少是我心中最崇高的原则,但我的直觉却隐约告诉我有点不妥。在社会正义和个人自由的两难之中,我用我最后的思维力量痛苦地舍弃了前者,但也陷入了混乱之中,开始了一个漫长的迷茫之旅。路漫漫兮其修远,我始终没能找寻到曙光,而只能不断走停看想。幸好一直有一个忠诚但不懂一点世事的朋友守候在身旁,始终对我不离不弃。是出于内心的愧疚?是出于衷心的感激?我对着他激动地哭了起来。。那是在梦中的情景但那时已半醒的我却能真实地感受到眼眶里的热泪。在生活上,究竟谁更有智慧?
 
睡了一个午觉,不舒服减轻了不少,体力也恢复了许多;做了一个怪梦,心情变得异常地平静。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru