@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Tuesday, October 3, 2006

粪人

在洗衣房遇到一个粪人。我把衣服放在脱水机后转过身和朋友聊天,聊着聊着那机器已经停了。我不知道机器停了,突然有一人很不客气地“喂!”一声。哼,礼貌一点说一声不可以么?我人都已在那了难道还会霸着那架机么?世上只有你一人该用么?机器才刚停几秒就迫不及待要赶人走自己用,去死吧!

粪人在用了脱水机后转过身,然后用流利的普通话和一个女生交谈,非常好人地说明应该怎么用洗衣机、怎么放洗衣粉,还说什么下一部干衣机很快就可以用。我本来想用粤语和朋友投诉此人的无礼,但当看到他用粤语和另一个人打招呼时,我打消了这念头。但我的愤怒没有休止,我决定写下来,因为这个粪人是我在中大遇到的第一个令我想要呕吐的人。
 
此粪人明显是两面兽嘛!我一直都相信,一个人在小事情上的行为都是自主的(如果不是在不得已或不自觉的情况下),是他自己选择在陌生人面前展示嚣张。素来最讨厌两面兽,尤其是在男女不同性别间、抑或不同朋友间展示极大程度的不同的行为。这一种人,我有理由相信,在背地里总藏着一些阴谋,在内心肯定有着对名、利或钱有着过多的欲望,象一个带着天使面具的魔鬼,当遇上他认为不值得带上天使面具去讨好的人的时候,就不会犹豫露出其狰狞的一面。
 
仅仅是不礼貌的“喂”一声可能不会让我感到如此的愤怒,是他那另一面虚假的礼貌,让我就感受到了此人的“黑暗”!你属于恶魔世界,为何你不见鬼去?

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru