@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Tuesday, May 1, 2007

随想

累的时候容易涌现很多想法,尤其是负面的;但是不累的时候,想法总是稀有得可怜。随想。
当车灯从身后照来,我那长长的双腿已化成灰暗的两条长线,被淡黄的光线环绕着,向无尽头处延展。这就是我以后要走的人生,前途充满一片迷茫,尽管前面依稀有光,但路是灰暗的,是迷蒙的,直到我真正向前踏下另一步时,我才懂得地面究竟是平坦的,还是藏有窟窿的。时间就如身后强烈的灯光,不断催促我盲目地向前走,丝毫不给我喘息。唯有当着灯光不再,那灰暗的前路才会消失;但那时候,意即时间停滞,我也不复存在。社会就如环绕的光线,四处皆是光明却唯独我的前路是灰暗,表面显得如此平静,却让我无时无刻感受到被包围的压力。
于是我犹疑,只好止步不前。但一切,也没有变化。如果我能不受引力的牵引,如果我接受恶魔给与我翅膀离地的诱惑,我就可以脱离这个困境。可惜一者客观上不可能,一者主观上不可能。于是我犹疑,无奈向前跨进。走了好久,依然没有变化,唯一的感觉就是两脚还是紧贴着地。于是醒悟,该去意识的是此刻还走着,而不是下秒走去哪。于是继续再走,过了很久,发现就是身后光的强度有变化。于是醒悟,不是用脚单纯地前进,而是用心仔细地感受时间的快慢。于是继续再走,过了很久,发现环绕的光线逐渐暗淡。于是醒悟,指引方向的,不是周遭的光线,而是内心的光明。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru