@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Sunday, May 13, 2007

母亲节

      “母亲节快乐。”
      “噢,我都忘记佐。其实,日日都系母亲节。”
       怎么母亲说话有梁静茹的味道?哈哈。十几年来第一次和母亲说母亲节快乐,另外一次好像是在小学时折过一颗心。
 
       “煮多点菜吃?”
       “两个人吃得几多,等你返来才煮多点。”
       “等我回来都父亲节了。”
       “到时正出去啦。”
 
       是我的家庭传统含蓄,还是我传统含蓄,还是我们都传统含蓄,我已不自知,只在共同感受那份平淡、恬静、闲适。
 
      “香港中文大学寄来唔知乜学习英文的信。”
      “这么奇怪?不懂是什么回事。”
      “我去揾一揾,爸爸同你倾哈啦。”
 
      “俊霖啊,最近点啊?”
      “差不多咯。”
      “吃佐饭?”
      “而家甘早,没吃饭啦,哈哈。”
      “做工做成点?”
      “还好啦,写着report咯,不是很忙,老板下星期返中国。”
      “老板是中国人?”
      “尔,老板是指带我的工程师,上面当然还有manager,还有其他engineer。”
      “最紧要记得学习。几时返来?”
      “6月8号还是9号吧,到时才定。”
      “9号夜车,10号到啦,返来tao一个礼拜,跟住返出去啦。”
      “噢,假期有拿课读书。”
      “假期自修好,唔好浪费晒时间,呢四年好重要,好好”
      “哈,不是自修,有老师教的。”
      “哦,系甘啦,卑返妈妈同你讲,拜拜啦?”
      “哦,拜拜。”
 
      “揾到啦,系什么谢谢什么学习英文甚么青衣。。。”
      “哦,青衣,那时我在香港教小学生读书的啦,但是教华文,不是叫英文。”
      “是啊,呢度写学习英文什么”
      “就是咯,我也不懂,应该是搞错了,他们有请教中文,也有请教英文的。没想到他们还会寄张东西过来,令我意外。”
      “收住当留念啦,唔错的留念。要去煮菜咯,唔同你倾啦?”
      “哦,母亲节快乐啦。”
      希望你也收住我的祝福当留念。
 
      只不过,工作学习又怎会烦扰我?
      风飘过,我的方向在哪?

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru