@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Friday, June 8, 2007

自由的殿堂

难得自由民主的轻灵羽毛
经过启蒙精英的无私奋斗
摆脱皇室贵族的千年枷锁
终于飘落人间
却被视为神物
供奉在殿堂
虔诚的,每天在殿外跪拜
有时还激动到痛哭
冷感的,隔几年膜拜一回
往往已忘了要心诚
噢,自由的灵民主的魂
我一心一意追随你
我不顾一切信仰你
我痛哭流涕作祷告
为何你总是听不到
难道你终要抛弃我们这些虔诚的信众
难道我还不够虔诚
噢,自由的鬼民主的神
为何最近风不调雨不顺钱不够命很苦
准是我忘了拜你
这回我总算记得
还带了张票给你
请让我如愿以偿
保佑我
殿堂外黎民迷茫徘徊
殿堂内祭师议论纷纷
祭师是人们相信能和神灵沟通
能明了神的旨意的人
庄严肃穆的殿堂里
祭师各就各位
个案陆续提出
祭师各说各话
有赞同有反对有讽刺有戏瘧
有挑衅有争吵有起哄有瞎掰
偶尔还有最原始的暴力
待得尘嚣已静
神的旨意方定
噢,自由民主
你到底是灵是魂是鬼是神
是殿堂外还是殿堂内
还是仅仅是殿堂
几百年前的启示
已尘封入历史
遥远的使我抓不着
朦胧的让我看不透
如今殿堂开始残旧
启示还会再重现吗

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru