@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Thursday, June 19, 2008

大学的终点,社会的起点

当我知道上学期的成绩分别为3个B+,一个B和一个B-的时候,我已接受渺茫希望的破灭。我预算必须全部考到A-才行,而如今连一个A-也没有,这不可不说是成绩考得最差的学期。诚然,仅靠临时抱佛脚的努力,能考出这样的成绩其实还算不错。

直到我被告知怎样检查学士等级时,我才发觉一切都是自以为是。我难以解释这样的等级是否是我应得的,就当作是运气赐的礼物吧。实际上我并未感觉到异常兴奋,毕竟这不是我的首要目标。

不过,这礼物倒是能送给更适合的对象,带来更大的愉悦。

“这是一级荣誉学士,是学士里能拿到的最高级别,当然里面还有更高资格才能进的的dean's list,不过这也算是一等的了,懂吗?”什么class honours,什么dean's list,搞得母亲头昏脑胀,不过在我故意加了“最高”,“一等”等词后(我的本意并非是要炫耀),她也懂了,并伸出手祝贺我,还在握手后轻巧地拍了我肩膀几次。于是,我和母亲有了最温暖的一次握手。能让两老开心,自然也是这礼物最深层的意义。

毕竟,这是四年大学生涯的终点。踏入职场后,一切将从零开始,名衔称号一概无用。正如进入大学之后,谁还管你大学先修班有多优秀?英雄,莫问出处。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru