@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Wednesday, September 6, 2006

生活的方式

不知不觉间手提电脑其实已经成了一种生活的方式。。。为什么我会一直怀念以前有那台fujitsu的日子?为什么我会对拿到这一架HP如此兴奋?因为有了它和网络,生活可以更方便一下---只不过想保存一下个人的资料,偶尔记录一下自己的心情,和各地的朋友聊聊天,并且作为学习及工作上的工具。在没有它的日子里我一样可以生活,只是如果有了它很多事我都可以依赖。还有可能就是,人其实在内心有些许的拥有欲。
从8月28日到现在每天都只睡六七个小时,其实也不是在忙什么,只是一些手续、聚会、观光等;但我却拖到现在都还没把IA的申请弄好,没把course的tsa弄好等。坦白说,现在并没有什么心情去奋发学习,反而在挣扎究竟要不要自学韩文(如果注册不到韩文的课程的话)以便和我的那几位韩国朋友更好地沟通。我想去体验不同的生活,认识不同圈子的朋友,观察这里生活的细节,享受不同文化的交流。。。这是我交流留学的主要目的吧,尽管有时候难免会感觉到寂寞。
和不同国家的人交流,有时候他们的真诚真得让我感动,但同时我也渴望会遇见自己国家的人,可惜到现在却还没遇到一个马来西亚人。在四百个国际交换生里面,大多数都选修商业或经济,很难找得到同科的。虽然遇见很多不同系的人让我拉阔视野,但我却第一次感觉到自己一个人走在我自己选择的路上。最可怕的是,当几乎所有人的选择都是其兴趣时,我却依然在寻找。
很开兴可以用粤语和香港人混成一片,用普通话和大陆中国人交谈愉快,用英语和世界不同的人交流,三个我最熟悉的语言都排上用场了,反而是自己国家的国语:马来语最差劲。有时候,我真的有点对自己的身份迷糊了,在马来西亚出生但却属于少数的1.5等民族,有着中华的文化认识但肯定不是中国人,从新加坡交换去香港却又不是新加坡人。。。或许是因为看到了许多同是移民的后代的交换生,所以记起了自己其实也属于移民的第三代。并不是说我不爱国,但有时我却在想,其实所谓的民族、国家和国籍,不过是几百年前开始风行的一种意识形态而已,到了全球化的这个年代,其重要性是否应该降低呢?

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru