@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Sunday, September 10, 2006

星光熠熠耀保良

被拉去看现场慈善秀,以前都是在电视机上看的。才马币一百块就可以看到许多明星的表演,还不算贵吧,更何况也算是做慈善?坦白说,这算是我真正听的第一次演唱会吧(之前静茹和光良的只是校园演唱会),所以对于现场效应、人潮气氛、灯光效果、舞台布景都特别新鲜。感觉还不错么,好的东西不需要多,印象深刻就好。
 
陈慧琳和Twins的演唱一般、关心研可能潜质会更好一些、李克勤和侧田果然是唱家实力班、但可恶的黄耀明让我听到睡着了,幸好草蜢的劲歌热舞又再次把我唤醒。熟悉的歌声,他们是我小时候最支持的乐队组合呢。安仔的高难度空中伴侣舞让人惊叹,但郭富城的舞步更让我认识到了什么叫劲,不愧是舞王。初时我还怀疑现在还有没有人支持他,但他的舞蹈却让我觉得这个巨星不应该退休。
 
离开后遇到一个阿姐询问我们可不可以把那本介绍手册给她,原来她是在关心研唱歌时伴舞的小丑差利。大会并没有提供给工作人员手册,但她却很想要这本手册。坦白说,虽然我想留下一些什么来纪念,但这本书只有赞助人和明星的相片,所以我给了她。这本手册,对我没有什么价值,许多观众也把它弃置在地上,但对她来说却极有意义。她说:她是在这里出生的啊!闻之动容。香港人对香港有特别的归属感,这不是外人可以容易理解的。
 
归属感啊!我究竟应该归属在哪里呢?父母、知己、朋友都对我很好,但。。。不懂为什么呢,我很少把真正的心事分担出来,也不会对人倾诉偶尔的孤单,别人活得已经够忙够累了,也有自己的烦恼,何不只让人记得我的笑容呢?从前的我好像只对自己笑,现在的我好像只对别人笑,好像都是极端哦?真伤脑筋。第十天一个人睡的孤单,被空穴疑风吹起了伤感,在Beyond沧桑的歌声中挤出了几滴愁水。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru