@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Thursday, September 14, 2006

自我

自我:一个很虚无缥缈的概念,但每个人却必须在这个群体社会中找到它。如何?哪里?几时?Where is your way?问你自己。可是自我不是存在于自己当中吗?为什么要这样去寻找?难道有表面的自己和深层的自我么?难道有假的自己和真的自我么?有意识的寻找是为真?亦或潜意识的显露方为真?
梦见了和姐姐及母亲未来生活的一段小插曲。。。我在想,要获取自我就需首先认识自己的感觉;但若只在意自己的感觉却只会沉溺其中不能自拔,逐渐地以自我为中心却也逐渐地丧失了自我。或许,真正的快乐并非源自于自己的平静,而是源自于他人的平静。施比受,更有福吧!
我是愚蠢的,因为在正步入成年之际才开始烦恼青少年时期应该烦恼的问题;可是在以前的时候又哪会深切地感觉到这种矛盾呢?个人与社会,自我与他人,感觉与责任。啊,我必须承认我还没找到自我,还必须在这过程中不断地迷茫跌撞徘徊思索;但我也不能把这个错乱的脸孔挂出来在外四处游荡,免得被抓进神经病院。。。
要彻底地放下以自我为中心是不可能的,只有缓缓地放下、逐渐地认识、持续地提醒。。。继续前进

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru