@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Wednesday, September 27, 2006

靓汤

真得很感激亭姐特地给我留了一锅花生鸡脚果皮猪肉蜜枣汤,其味道比我家里煮的汤还香甜。虽然处在异乡,但并没有特别想念家里饭菜的味道,或许早已习惯了。其实我也想煮一些菜,尝一尝自己熟悉的味道,但我只待在这几个月,厨具买了又带不回,只好打消这个念头。
 
这一锅汤没有勾起我思乡的愁绪,却让我深深感动。很好人呢!于是老毛病又来了,我是谁人啊……值得别人如此对我。叹,我不是因为自觉十恶不赦所以有着深层的罪恶感,但只受不施总让我看到内心中的一点灰……正如每一次打电话回家都不可能让父母向我倾诉些什么,总是被叮嘱好好读书和照顾身体,像朵温室的小花总是接受阳光却不能把温暖也反射给太阳。
 
没有什么能做的,看到厨房的两架电热炉被不注重公德心的宿生弄得很脏,便拿起旁边的抹布顺手抹了一下。至少,这样算是减轻了她明天的一点工作量?那些人也真是的,用完厨房煮东西后就几乎不顾留下来的残渣,只顾医饱自己的肚子就算……哪处都有这样的人,真无奈。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru