@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Sunday, March 21, 2010

火火火火火!
烦烦烦烦烦!
怒怒怒怒怒!

烦意上脑!怒火攻心!我的问题、麻烦、烦恼、局限、困境、挣扎,就算能够让人明白,又能怎么解决?人说,当你不能改变环境,就让环境改变你,当我被环境改变了,我还是我吗?当我已不是我,我要如何有意义地生活下去?我已经丢掉很多无谓的繁琐,看破很多短暂的表象,更舍弃了很多的潜能,为什么还是不能根治问题?为什么还是不能清楚地勾画出幸福地图?为什么我的力量是如此的卑微?我孤独地成长了二十年,才有今时今日,又花了好几年的内心挣扎,避开了左一个极端,右一个极端,经过好几次的恍然大悟,才自我探索出比较健康的心态,怎么都好像无用呢?我知道啊,比上不足,比下有余,但是我真的尤其羡慕不用出色能力却依然活得轻松笑得好好的环境。环境没有问题,就不用苦思冥想去解决问题,去走自己的道路。我以为我有什么真本领,能够扭转乾坤,原来都是空想,这个世上,其实没有办法让没有“了解的同情”的人改变轻率的妄为,真的没有。至柔,无能;至刚,无能;刚柔并济,满足自我就有,实际也是无能。

知我者谓我心忧,不知我者谓我何求。但是就算有知我者,又如何?知我者不是解铃人,解铃人不是知我者。若只有我知人,而人却不知我,我又怎么去促进问题的解决?无解,无解,无解。或许,我其实不该解决掉当时突然而来的轻微精神分裂,这样子,今天我傻了,就什么都不用在乎了。

1 comments:

过路人 said...

你想傻?似乎有点难呢!哈哈哈!

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru