@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Friday, November 10, 2006

念虑

教学后心情有点郁闷,搭地铁过站了,去到陌生的九龙城。随地探索只能带来短暂的焦点转移,淡淡愁雾始终笼罩不散。课堂上意料不到的彷徨不过是导火线,点燃了本就在心里堆积的火药。思绪多变的我控制不了杂乱的想法,过多的思想碰撞太耗神,拖垮了本就易累的我。
世界太大太广,社会太深太复杂,让我有点不胜其烦。为什么我需要对这么多事情进行思考?到底是被人影响的?还是以往自己催眠自己的结果?为什么我不可以简简单单地不动一根脑筋好像白痴一样生活?为什么我不可以让自己沉溺于一种事物中?做个疯狂读书的书虫,抑或疯狂打机的颓人,抑或随便找个物来玩玩到丧志?
是什么导致我不想去控制自己的思想往一个方向钻研,而是让它随物衍生,随机出发,随时漫游?为什么我总喜欢兼顾这么多东西?东不成,西不就,还要自以为豪;周身刀,没把利,是否最终会沦落为卖杂艺?
为什么我总是不断地弄醒自己,不给自己逃离的空间?难道我不向往迷离的虚幻空间么?为什么我的思想可以那么复杂?为什么我的情绪可以瞬间起伏?是因为我少了一个最终的目标?还是我害怕踏上无尽头的驿道?支撑我的到底是什么?还是我根本不需要一个支撑点?
写完了,崩溃了,希望明天起来后火药全灭,可以看见晨曦带来的希望。
由内衍生的突如其来的风暴,吹偏了航船前进的方向。风暴还会继续来临,航船也将会一次又一次地被吹得摇摇欲坠,但如果船沉不了,累积的将会是智慧和沉着?在辽阔的海洋中漂流,坚强的脆弱和脆弱的坚强犹如船的两面帆在彼此平衡。在阳光的早晨,船还是得扬起帆,在前往未知的目的地的同时划出船侧两旁的小浪花。

有时在想,我是不是应该只写喜不写忧呢?不应该散播负面情绪吧……吓坏人。或许有一天,当冲动来了,我会把虚构空间上的我给删除掉。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru