@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Thursday, November 30, 2006

结束(二):韩语上课记

星期二,韩语考试。笔试并不会难,口试和Lucinda的配合也不错。获得了老师称赞发音蛮自然,心中有些飘飘然。这是我第二次获得这位漂亮和用心教导的新进老师的称赞。我想这绝对是好的开始,也为我以后如果要继续自学韩语提供了一些激励的记忆源泉。
 
      每个人都会有学外语的冲动,但我在南大两年了却没有修读language的GE,因为我不想学了一个学期后就逐渐忘记,到后来学了等于没学。来到这决定读起韩语,没有一个特定主要的原因,而是各种综合因素加起来衡量的决定:可以更好地跟韩国朋友沟通联系,可以在以后看原声韩剧时更享受,可以逐渐学习到这一个被誉为极具科学性的语言的奥妙……我想这个综合因素可以给我提供更长久的学习动力。
 
      回去南大以后就要依靠我买的那本字典和几本书来自学了,其程度的进展目前难以预见。学习语文如果能够克服学习文法的枯燥,速度可以狂飙,只是要克服枯燥从来就不是容易的事。但既然拿起了,我想我就不会轻易放下。尽管英语水平现在还是不上不下,马来文依然是烂摊子,但是我还是禁不住可以有朝一日四语并通的诱惑,:P。所以,为了满足这个欲望,现在只好开始实践有点不切实际的四语并抓,哎,疯子啊,疯子!
 
      无论最后怎么样,至少我经历了在大学和一般未来的主人翁好象小学生般一起重新学习一门语言……那感觉,很友善、很纯朴、很好!
 
      선생님 하고 Lucinda 하고 동창들이를 가사함니다.
 
      그리고, 제 친절한 한국친구 - 혜연이랑 지나랑 민우랑 대헌이랑 하고 조금 안 친절한 친구 - 동민을 가르쳐 져서 고마워요!
 
      또 만나요!

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru