@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Tuesday, July 15, 2008

剩下什么

有人专心埋头于研究
有人为主播理想奋斗
有人要攀登职场高峰
有人投身政治里争逐
有人肩负家庭的使命
有人成为别人的港湾
有人努力成为聚焦点
有人追寻各式的收藏
有人沉浸于纷繁享受
有人梦想要环游全球
为梦、为名、为权、为利、为人、为物
大家都找到了方向
而我
这样也不缺那样又不愁
不是假看透就是真不屑
剩下什么

不是我没有努力去找
但却总在过程中迷失
这问题
困了我十几年
N维的心底迷宫
是否真的有出路
究竟一切是假想
抑或我难以释怀
与众不同的方向
竟然是没有方向
梦想
我是否需要
平凡
我是否安于

生存的技能一个不少
生活的目的少于一个
不想沉溺于物质追求
却又没有崇高的精神
表面的风光
曾经的辉煌
现有的皮囊
除完剩下什么

我可否自豪地自称早熟
九岁为了安慰穷邻居
说那伪富家子定给纵坏
十二岁大胆劝爸爸戒烟
毫无理由被痛骂了一顿

我可否狂妄地自称好学
文理史哲科学语文
阅读写作运动烹饪
吃喝玩乐
都贪婪吸取

可什么叫小时了了
好学又为何事
责任以外
理智以外
剩下什么

观察是否为了学习
学习是否为了学习
生存是否为了生活
生活是否为了生活
我还在找寻
目的是否必要
过程又值几分
万事万物
是否都有宿命
我会找得什么

我是否少了信仰
所以这么迷惑
只是为了解惑而笃信
等我灵魂轮回再说
别叫我信佛祖
他也曾经迷惑过
别叫我信上帝
圣经是哲人的心血

或许人生
本来就是一个谜题
何必懂何来何去
开心时享受
忧愁时抒发
这样就好
何必介意
剩下什么

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru