@@@@@@@@@@@@@@ Welcome! 欢迎!@@@@@@@@@@@@@@

Welcome to my virtual home. This is a little private space for me to put my thoughts and share my feelings since 2005. Due to my wide range of interests, there are perhaps too many tags. I would explain some of the less obvious tags:

"About Life" is really about how I have been pondering about life and what enlightenments and paradigm shifts I had experienced.

"About Psi" contains most topics about happiness, optimism vs pessimism,
confidence, comparison, pride and prejudice and other psychological aspects.

"About Logical Thinking" is about my own way of interpretating and explaining
certain issues, aiming to debunk (or create?) superficialness of them.

"About Ideology" is about my thoughts on big concepts like freedom, justice,
fairness in society and religion.

"About Society" is more about my observations about the society, often through interactions with different peoples.

"My Country" reveals my frustration, critics and hope
on my homeland - Malaysia.

"My Little Pieces" has more short posts though mostly are written in Mandarin.

While I do have some posts on book reviews and business, I am planning to
separate them into author-specific and content-specific blogs. Stay tuned.

Enjoy your reading!

Sunday, August 2, 2009

公寓和成功

帮朋友搬家搬去高级公寓,公寓的环境的确很不错,而且美女也会比较多,但我却隐约感受到压迫。如果物质财富的堆积是山的高度,而精神元素是空气的含氧量,那我在这座高山患上了缺氧症。精神上的空气稀薄,让我喘不过气来。尽管偶尔也有儒雅的富人,但我感受到的是更多自以为富贵就高人一等的异样眼光,或许是我贱,让我住这种地方心里总是有点不自在,可能我缺乏信心不被过盛的物欲所奴役。

搬家Uncle临走前和我说了一句:“人死了什么都带不走,收这么多钱又能怎样?”,直说到我心坎里。人一世,物一世,成功究竟是什么?是比较累积到的金山高?还是比较带来的贡献大?有的人穷其一生攀爬企业梯级,签下卖身契,到头来和儿子搭话的机会都没有,有亲子如没亲子;而有的人认真做事辛苦拼搏勉强支撑生活,融洽地和家庭生活在一起,调教出社会里真正的精英……到底谁是成功谁是失败?成功的标准或许因人而异,但影响和贡献绝对是可以比较的,甚至不用比较即可分辨出来。

坦白说,得罪也要写,很多人我未必看得起,但这个搬家Uncle我却由衷地尊重,我在他身上学到的,比很多人都多很多很多。你可别说“你看不起别人,别人也看不起你”此类话语,I don't care,我没必要去讨好每一个人,每一个人心里都藏着衡量别人的尺,何必虚伪?

因而,我压抑了很久不敢去追求成功的忧虑是合理的,所以如果我要追求成功,要不我做好准备牺牲,要不我相信能创出平衡。谋事在人,成事……就交给命运吧。

0 comments:

by TemplatesForYouTFY
SoSuechtig, Burajiru